Känslor ba

Skrivet: 2014-02-21 Kl. 12:24:10
Jag måste lära mig att sortera tankar igen, att lägga tankarna i olika fack, att slänga iväg vissa och sortera i då och nu-tid. Att gamla minnen, tankar och känslor ska blanda ihop sig med de nya känslorna går inte ihop. Mina tankar går i högvarv och tills slut säger kroppen ifrån. Vilket slutar med ångestattacker och tonvis av tårar. 

Jag få helt enkelt skriva en lista.
Bra och dåliga saker, riva lappen i bitar och kasta ut de genom mitt fönster, låta vinden ta de jobbiga ifrån mig. 
Jag förtjänar att må bra nu. Jag mår bra, men mina svackor finns också. De kommer bara allt för sällan nu. Så smärtan jag har kommer med en käftsmäll. Att man alltid blir lika chockad av den. Förut va smärtan som en vardag för mig. Smärtan va den enda grejen som påminde om dig. Men nu mår bra, är på fötter osv så gör den riktigt ont när den kommer, för jag vill inte må dåligt.

Jag har en finkille som bryr sig om mig, ta hand om mig, finns för mig, och tycker om mig i alla väder och vind. Tack för att du gör de, tack för att du är du. Tack för att du tar dig tid med mig.
/kn



Kommentarer
1 KOMMENTARER


» hans hon

♡♡

Tidpunk: 2014-02-21 @ 18:59:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0