Förväntansfulla tider

Skrivet: 2014-03-10 Kl. 13:04:29
För första gången i år så fick även jag njuta av vårens första varma solstrålar. Jag och Walter åkte till mamma idag. Han sover i vagnen och jag sitter här ute på Atlanten med två hundar och bara suger i mig all d-vitamin jag kan få. Dock med jacka och halsduk. Men det gör mig ingenting, så fantastiskt. De enda som fattas nu är kaffet jag precis har druckit upp, måste finna mig ork till att hämta mig en till kopp. Men tänker "äsch, jag ska sitta här, ett tag till."

Senare idag ska jag tvätta, 16-19 har jag tvättstuga. Walter kläder, mamma kläder, Teodor kläder, soffans kläder och varför inte sängens kläder medans jag ändå är igång liksom? Jag älskar att tvätta och att ha tvättstuga, så avslappnande och underbart. Och inget är väl bättre än en nybäddad säng, som doftar ljuvligt och en ny duschad kajsa. Mmm, underbart.

Tillbaka till våren. Jag älskar våren, jag älskar när snön smälter, solens strålar, doften av asfalt och framförallt de små blommorna som är påväg upp. De kvittrande fåglarna och förväntansfulla människor, förväntansfulla att sommaren kanske kan komma ändå, trots den kalla snöiga vintern som varit. Känslan att ta på sig skinnjackan för första gången, solbrillorna och framför allt converse skorna. Ja jag älskar de här. <3 våren är bättre än sommaren kan jag tycka. 

/kn



Kommentarer
0 KOMMENTARER



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0