Egoistiska föräldrar skadar barnet

Skrivet: 2015-01-11 Kl. 17:09:07
Att vara egoistisk som förälder är det barnet som drabbas. 
Att vara ledsen, arg och krossad som förälder märker även barnet. Visst kan det vara bra att gråta ut av ren frustation. Men att leva i ett ständigt kaos tar skada för barnet. Tänk för i helvete på barnet först innan du tänker på dig själv. 

Nu pratar jag inte om mig själv, inte om någon speciell utan föräldrar överlag. Jag hatar verkligen egoistiska föräldrar. 
Jag kommer att göra allt i min makt för att du ska ja det bra hos mig. När duär  hos någonannan så kan jag tyvärr inte göra så mycket. Men hos mig kan du vara lugn, jag ska ordna att du kommer ha ett hjärta av guld, en fin självkänsla och ett gott självförtroende. Jag ska leda dig till rätt spår i livet alla gånger. Visa dig att mörkret är inte så farligt som det ser ut, ta med dig ljuset in i mörkret så ser du lite bättre. Att monsterna under din säng finns inte, och ett krossat glas är inte hela världen. Vi sopar upp de, tillsammans hjärtat.

Har vi varandra så kommer vi långt. Mamma älskar dig. Vi ses snart!

/kn

Kommentarer
0 KOMMENTARER



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0