Nyår

Skrivet: 2015-01-01 Kl. 10:40:12
Vi åkte till Irene och Lars, mötte upp de i pulkabacken, ja vi va ju sen som vanligt. Men Gordon åkte pulka som aldrig förr och Walle tyckte också de va sjukt kul. Men han började bli lite trött så han va ganska gnällig.

Drog hem till dom, Madde började med förrätten och vi andra gjorde oss klara. Räkmacka, med sallad och aioli till. Supergott, även att jag inte tycker om räker så var allt annat supergott.

Varmrätten, kött och klyftpotatis och sötpotatis. Helvete va gott de va alltså. Sen hade Irene gjort massa såser också. Jag och Walle öste ju på vitlökssås vettu. 😂 mums.

Och efterrätten hann jag inte riktigt med på vad det va. Men jag antar att de va mörkchokladfluff typ och vanligtfluff. Det va helt makalöst gott alltså. Och jordgubbar till, ooohhhh va god dom vaaa. Smäller av!

Sen lekte barnen, kollade på tv, plattan, kollade på raketerna vi smällde klockan 22.00. Sparade några till 12 slaget oxkså.

Ett jättemysigt nyår och de va ingen som blev full heller, eller jo, en. Men han somnade lite senare. Så jag drack någon mysöl sådär och Teodor likadant. sen kom Lillie och hämtade oss så for vi hem. Alla barnen somnade fort om, jag var också supertrött och somnade fort. <3

Men de va mitt nyår de. Gott nytt! <3

/kn



Kommentarer
0 KOMMENTARER



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0