Livet

Skrivet: 2016-06-23 Kl. 11:06:59
Nu när det börjar blommar så fick jag tanken av "älska, älska inte."
Oavsett så väljer jag älska, ingen blomma kan väl avgöra vad jag väljer här i livet. Jag går in med den inställningen till allt nu, "älska". Nu kör vi, vi satsar. Vad som än händer så har jag försökt, att acceptera, att prova, att älska, positivt inställning. Blir det inte så, så har jag gjort allt, mitt bästa.

"Älska, älskar inte."
För 10 års sen hade jag valt "älska inte." Det var så mycket lättare då att hata allt innan jag ens hade provat. För jag ville inte misslyckas, ville inte bli bortvald, men framför allt ville jag inte bli förstörd och krossad. För jag var redan så trasig då. Stark men krossad. Sår, blod, demoner, fel stig, fel "sorts lycka", ihop blandade kemikalier.. Nä. Usch. Det var ingen bra tid för mig.

Känner mig så otroligt stark som mår som jag gör nu, att jag väljer att älska, provar nya saker och får nya vänner. Det skulle aldrig jag göra då. Då höll jag hårt i det jag hade istället. Till skillnad från nu, nu håller jag hårt i det jag har men lämnar även ut en hand till de som behöver eller vill bjuda upp till dans så att säga.

Länge leve livet!❤️
/kn



Kommentarer
0 KOMMENTARER



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0