100 dagar, och redan imorgon 99?

Skrivet: 2013-01-22 Kl. 22:26:05
Tänk att imorgon när jag vaknar så är det 99 dagar kvar tills bebis kommer. 99 DAGAR? För mig är det helt sinnes. Men som sagt, någon gång ska ju lilleman komma ut. Och självklart blir ju dagarna färre tills dess. De är nog så man får tänka. Jag har redan börjat blivit less på att vara gravid. Att ha ont, att vara otymplig, att magen ska vara i vägen, att de ska vara så svårt att komma ut ur bilen, att kissa hela tiden och foglossningarna, Tänk när allt detta är över. Vilken lycka, snacka om att jag bara ska köpa knytskor, bara för att jag kan.
 
Ikväll har jag nämligen kollat på tre avsnitt av en unge i minuten, snacka om vilket underbart program. Jag längtar tills det är vår tur att vara på förlossningen. De ska bli så nytt och spännande. Och undra hur känslan känns i kroppen när man får se sitt barn för första gången. Att ligga och titta på sin lille bebis i flera timmar och inte bli less och fortfarande är lika lycklig som när man börja titta på bebisen. åh vilken känsla kan jag tänka mig. Men snart är det min tur, min och Robins tur.
 
Vår barnvagn ska ju komma i v8-eller 9 och de längtar jag verkligen till, men det är ju också snart. Då kommer det nog en till "aahaa" upplevelse att vi ska ha barn snart. Sen att bara få provdra vagnen här i lägenheten och känna den känslan lite :) + att skötväskan kommer ju också, tror jag ska packa den på engång. Har redan en outfit redo för bebisen, en tröja och byxa. Så herregud. Snart så, snart. Jag få ha tålamod.
 
/kn

Kommentarer
0 KOMMENTARER



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0