en checklista

Skrivet: 2013-01-08 Kl. 15:37:43
Jag snor den här av Frida www.gravidochnitton.blogg.se
Tyckte den såg rolig ut, och då får jag se hur mycket jag har kvar att shoppa.
 
Jag kommer att checka vagn, för den är beställt och kommer v.8-9.
 
Vagn
(x) Vagn 
(x) Filt 
( ) Åkpåse 
(x) Täcke 
(x) Kudde 
(x) Plastad frotté
(x) Vagnleksak/Mobil
( ) Reflex 
(x) Skötväska
(x) Regnskydd
(x) Myggnät

Bil
( ) Sparkskydd till sätet
(x) Bilstol 

Sova gott
(x) Spjälsäng/Vagga 
(x) Spjälskydd
(x) Madrass
(x) Täcke
(x) Kudde
(x) Lakan
(x) Plastad frotté 
(x) Påslakanset
( ) Leksaksmobil/speldosa
() Gosedjur 

Sköta om
( ) Skötbord
( ) Skötbädd/skötskydd
( ) Våtservetter
( ) Tvättlappar 
( ) Blöjor
( ) Blöjhink 



Äta mat
( ) Amnings-BH
(x) Dreggelhaklappar
( ) Bröstpump
( ) Nappflaska
( ) Flaskborste
( ) Modersmjölksersättning 
( ) Amnings kupor
( ) Haklappar

Bada
(x) Badbalja
( ) Badhjälp
() Tvättlappar av frotté
(x) Babyolja
() Badhandduk med huva
() Badleksak

Mini-Apotek:
( ) Kräm mot röd bebisrumpa
( ) Näsdroppar för spädbarn
( ) Panodil, stolpiller för spädbarn 
( ) Febertermometer 
( ) Kräm mot torr hud 
( ) Idomin 
(x) Barnolja
( ) Babypuder

Övrigt
(x) Amningskudde 
(x) Bärsele 
( ) Babysitter
(x) Snuttefilt
(x) Nappar
( ) Förvaringsmöbel till bebiskläder
(x) Babygym
 
Det är mest skötbord och dom grejerna som jag har inte köpt eftersom jag ville avakta med det tills vi hade flyttat men de kan jag ju börja kolla på snart :) 
Amnings grejer och mat är ju ingen idé att köpa nu. Så de kan ju väntas.
Mini-apotek känns ju inte heller att jag behöver stressa med! :) KUL! :D
/kn

Kommentarer
0 KOMMENTARER



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0