Jag tackar dig Lisa

Skrivet: 2013-10-21 Kl. 22:50:23
De börjar bli ledsamt nu. Ledsamt på att vara långt ifrån min älskade ex-sambo. Vi bor för långt ifrån varandra. Jag behöver en axel att gråta på, någon som orkar lyssna på mitt jävla babbel och inte svarar på mina gåtor. Ingen som säger något utan bara lyssna och låter mig bryta ihop, tar in de jag säger och förstå min smärta. För min smärta äter upp mig snart, även om jag gråter minst 2 gånger varje dag så finns de så mycket ångest och smärta inom mig. Jag hatar att älska någon som inte vill som mig. 

Nu när Walter somnade passade jag på att stoppa in propparna i öronen och lyssnade sönder på Lisa Ekdahl bland annat. Hennes låt - ljug för mig älskling. Lite så känner jag. Jag bröt ihop totalt, grät i hennes låtar och hennes tankar prickade mig rakt i hjärtat. 


Men hon tror att det som har makten att föra oss samman
rimmligen också har makten att dra oss isär
Hon tror att allt som kan byggas också en gång ska raseras
ändå håller hon om dig så ömt varje gång du är där

För hon vill bli förd bakom ljuset
Hon vill ha kyssar och smek

Hon säger: Ljug för mig älskling, du vita lögnare,
ljug som om allt var en lek
Hon säger: Ljug för mig älskling, du vita lögnare,
ljug under kyssar och smek

/kn

Kommentarer
0 KOMMENTARER



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0