Mitt liv just nu

Skrivet: 2015-07-01 Kl. 10:36:03
Jag jobbar, jobbar och jobbar. Både på fritids och som personligassistent. Förra veckan blev det 93 timmars jobb och denna vecka blir det endast 58 timmar. Jag trodde att de skulle gå lätt som en plätt för mig att jobba såhär eftersom jag hade ju två jobb oktober till december och har sen dess alltid pendlat mellan 2-5 jobb typ. Men nu känner jag hur kroppen säger ifrån. Men jag antar att det är lika bra att kämpa på nu när jag går på schema hela sommarn. Jag vet ju inte när jag står utan jobb så att säga. Lönerna blir ju fina. Men vadå, här har jag fett med pengar och en kropp som inte orkar, ja jag vet inte.. Vad är bäst? Tiden jag är ledig är ju dagarna då Walle är hemma, och den tiden är ju helande. Men då är ju min kropp fortfarande uppe i varv, vi gör ju roliga saker. Någon vila finner jag inte.

Måndags morgon, då jag klev av ett 24 timmars pass, då va Walle på dagis och skulle vara där till 13, så jag skulle hinna sova efter 13 dagars jobb i raken, varav 7 dagar på 93 timmar. Ja vad gör jag då jag kommer hem då? Slänger i en tvätt, viker den gamla, städa hela huset, plocka i och ur diskmaskinen, dammtorkad, dammsuger, hänger sen tvätten, viker slänger i en ny. Hämta Walle klockan 11, få främmande av Josefin, Sigge och Elin. Teodor kommer hem, drar till Ikea, vidare till molle, wipspips så va klockan 00.30 då jag skulle sova.

Tisdagen kom. Vaknade 9.30, frukost till Walle, Gordon och mig. Vidare till Teodor och byter bil, sen till Ica för att hämta ut paket, plockar upp Tea i granloholm, vidare till candyworld för att leka med barnen, lunch där, handlade godis, åker till Tina och tar hand om 5 ungar medans hon besiktar sin bil, vidare hem för att laga mat, kvällsprommis och lek i lekparken tillsammans med Teodor. Sen kollade vi på fotbolls finalen, nattade grabbarna i halvlek sedan kollade jag ensam för Teodor drog iväg för att hjälpa molle. Jag låg i sängen 00.00 och försökte sova. Gick inte. Men tillslut så.

Och idag jobbar jag igen, 8-8.30. Så 24,5 timmars jobb igen. Så fort jag kliver av imorgon ska jag hem, käka frulle, snabbdusch och vidare till mitt andra jobb.. Få se om jag hinner duscha eftersom jag börjar 9 där. 9-17 imorgon på skolan, sedan hem och hämta barnen. ❤️ onsdag, torsdag, fredag och lördag jobb. Onsdag och lördag dygn. Japp, de va mitt liv de!

Sen mitt i allt så ska man ju vara en bra vän och bra sambo, ska ut och ätas och donas...
/kn















Kommentarer
0 KOMMENTARER



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0