jag vill aldrig bli som du

Skrivet: 2012-08-20 Kl. 23:24:30
förmycket information på en och samma dag.
jag fick veta hur ni var, hur ni var som människa.
jag vet att ni älskar mig, älskar mig för den jag är.
jag vill höra erat skratt, se era rörelser, jag vill känna eran lukt.
vissa människor älskar man fast man inte ens kände dem.
ni är ett ärr i mitt hjärta, ni är min familj.


jag och mitt hemligaliv.
de som är hemlig är hemligt, annars är det ju inte hemligt.
men jag vill att världen ska veta, men det går inte.

jag är en känslig människa,
och vissa saker biter mer eller mindre i mitt inre
och just nu är det ett hål, ett stort hål.
plåster och tejp funkar inte nu.
jag behöver närhet och kärlek
en axel som fångar mitt huvud med alla tankar.
ett par armar och en kropp, en människa som fångar mig,
hela mig med all min ångest som jag bär.
ta emot mig, håll om mig, älska mig.
men framförallt, lyssa på mig
lyssna på vad jag har att säga,
de är då jag läker.

men en sak är säkert, jag vill aldrig bli som du.

Kommentarer
0 KOMMENTARER



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0