Lite sådär om mig och bebis vecka 26 (25+0)

Skrivet: 2013-01-18 Kl. 18:35:50
VÄLKOMMEN KAJSA TILL VECKA 26 (25+0)
Och hur känns det? åh ja helt fantastiskt. Världens bästa dag att hoppa in i en ny vecka på.För idag hade jag nämligen tid hos barnmorskan och idag så mätte vi magen ( vilket var helt perfekt, i mitten på kurvan ) och lyssnade på hjärtljuden på lilleman. Vilket var ju helt underbart. 150 slag i minuten dunkade min älskade sons hjärta. Så nu har man ju både "sett" honom och hört honom. Han lever verkligen och finns inom mig.
 
Sen såg hon även att jag hade lite dåligt med järn i kroppen så ska shoppa lite järntabletter imorgon efter jobbet hade jag tänkt då. Inte så konstigt att jag har varit så trött och slö. Men en tablett om dagen sa hon, så de var ju bra. Har ju läst att folk brukar ju äta fler. Men imorgon så jobbar jag 10-16 och idag jobbar jag 14-20 så hem direkt, hoppa in i duschen och knäppa kort på magen ska jag göra. Slänga upp bilderna på bloggen. Så för er som är nyfiken på magen kan ju kika in runt 22,00 ikväll och kolla om jag har hunnit lagt upp någon bild :)
 
Gud vad jag glad jag är över att ha hört min älskade son, jag längtar efter dig nu lilleman.<3
 
Gravid vecka 26 I magen:
Fostrets ögon har hittills varit stängda för att näthinnan ska kunna utvecklas men nu öppnas de och fostret börjar blinka. Ögonfransarna växer och det gör även håret på huvudet. Vener syns genom huden som fortfarande ser skrynklig ut. Huden omvandlas allt mer från genomskinlig till ogenomskinlig. Om du trodde att livmodern var en tyst plats får du tänka om. Ljudnivån i magen kan nå upp till 80 decibel, vilket motsvarar en stökig stadsmiljö. Barnet lyssnar på mammans röst och omgivningens ljud. Det hör också ljud som nysningar, hjärtslag, bubbel från magen och blodet som susar. vikt & längd: 900 gram 29 cm Längden mäts från huvud till stjärt (CRL).

Mamma:
Du har kanske fått sträckmärken på din hud. Många gravida får sträckmärken på mage, rumpa, lår och bröst. En del får mycket andra får lite eller inga sträckmärken. Sträckmärken är rödaktiga ränder i huden. Som tur är bleknar de och blir mindre med t
iden, men de försvinner aldrig helt. Ränderna är ett bevis på att du burit fram ett barn. Bär dom med stolthet! 
 
(de var ju kul om mamman, för inge sträckmärken har jag fått ÄNNU! PEPPARPEPPAR)
 
/kn

Kommentarer
0 KOMMENTARER



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0