Kom ihåg lista

Skrivet: 2014-06-17 Kl. 16:04:53
Återigen så måste jag komma ihåg att älska mig själv, ta hand och finna tid för mig själv. Jag ska alltid se till att de runt omkring mig ska må bra och ha de bra, så jag glömmer bort mig själv. De inser jag när jag redan har kört mig i botten.

Jag behöver inte göra så att allt blir bra för omgivningen, för det är inte mitt problem utan deras, visst ska jag finnas för de, prata med de men inte ställa till deras problem till de rätta. De får de Fia själv.

Jag måste ta hand om min egen hälsa. Sova bra, äta rätt och dricka mycket vatten. Och framför allt nu. Inse att jag är sjuk och focusera på mig själv.

Unna mig saker, unna mitt utseende, både hår, naglar, och kroppen. De är något jag inte ha gjort på länge. Så länge utseendet ser bra ut blir man ju lite piggare faktiskt. De är en bra grej att tänka på.

Dina problem är inte mina. De är nog de viktigaste för mig att komma ihåg.

Våga säga nej. Vill jag inte så vill jag inte, kan jag inte så kan jag inte. Det är okej att säga nej, men endå har jag svårt för det? Det är ju bara mig själv de drabbar i slutändan. 

Och är med de som ger energi och inte tar. De finns allt för många som tar min enegeri och inte ger tillbaka. Det behöver jag inte i mitt liv. 

De gäller att välja rätt, tro på mig själv och älska mig själv.

/kn


Kommentarer
0 KOMMENTARER



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0