...

Skrivet: 2015-12-11 Kl. 01:03:22
Tanken har slagit mig så många gånger, vissa gånger har den faktiskt slagit ner mig. 
Jag har alltid vetat det, men vänt på den, gjort det till något speciellt och alldeles eget. Till mitt egna jag.

Jag är annorlunda, jag är inte som andra. Jag tänker inte som alla och jag tar åt mig saker på ett annat sett. Jag ser detaljerna du inte ser, hör saker som du inte hör. 
Jag kan vända på en mening så den får en helt annan mening och ältar det tills orden har borrat sig fast i min hjärna. 

Min lycka är starkare än din, min positiva energi lika så. Mina demoner är en armé medans du har några, mitt svarta är en hel arena medans du bara ha ett svart rum.

Min ångest, mina känslor, mitt svarta och mitt vita är alltid 3 gånger så större än ditt. Jag har inte heller något som ni kallar grått, eller mellanting. Jag har aldrig känt den gråazonen ni pratar om, eller den där känslan av att må mellan bra och dåligt.

Jag är inte som du.
Jag känner allt så mycket kraftigare än du. Jag är speciell och den tanken har slagit ner mig så många gånger. Men nu behöver jag hjälp. Och jag vill ha ett svar på alla mina frågor. Varför jag är som jag är och inte som du. Inte för att jag vill vara som du. Men jag vill ha fred med min armé av demoner. 
Jag vill ha fred.

/kn


Kommentarer
0 KOMMENTARER



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0